miercuri, 7 ianuarie 2009

Pe drum, tot pe drum - ep 3 -inapoi spre casa mea

De data asta,n-am mai plecat cu avionul.Ne-am aventurat in necunoscut, plecand din tara cu masina, cu un prieten care avea sa petreaca o saptamana cu noi in Olanda.
Am admirat locuri foarte frumoase din Romania, pe care nu le mai vazusem, si m-am intristat sa constat ce saracie este in unele sate...vorba aceea"ce tara frumoasa avem, pacat ca-i locuita!"...de prosti si ignoranti as mai aduga eu,care nu stiu sa valorifice ceea ce avem dat de Dumnezeu. Ma minunez cum tari mici care par a nu avea mare lucru, se mobilizeaza si "fac din rahat bici" iar noi, romanii, nu valorificam nici macar jumatate din ceea ce ne-a fost dat! Imi vine sa urlu si sa-i strang de gat pe unii, raspunzatori de vietile altora! De ce olandezii au reusit sa scoata pamantul de sub ape ca sa-si faca o tara mai mare iar noi defrisam padurile ca zonele ramase despadurite sa se transforme in tinuturi aride, chiar nisipoase ori desertice?

Am iesit din tara prin Nadlac unde, desi suntem deja parte din UE, mai exista un fel de vama, singura de altfel intalnita in cale pe tot drumul pana in Olanda, unde te opresc "paznicii la pepeni", ca nu pot sa le spun atfel, sa vada cate tigari , sticle de bautura si ce alte minuni scoti din tara, de parca acum ar mai face romanul trafic ca pe vremuri...si te iau si cu chestii de genul "nu puteti sa luati decat un cartus de tigari de persoana" cand noi stiam ca pe avion mergi cu 2...adica ce, daca ieseai cu avionul prin Nadlac puteai sa ai 2 cartuse de tigari dar cu masina nu merge decat unul?!?
La intrarea in Ungaria, rovinieta de cumparat, deh, astia-s ca noi, cu foamea-n gat, si cer taxe pe drumuri care-s mai varza decat in alte tari unde nu se percepe nici o taxa pentru ca le tranzitezi. Oricum, drumul la ei e o idee mai bun decat la noi.
Ne-am oprit pentru o noapte ca sa dormim intr-un orasel aproape de granita cu Austria, in Gyor, intr-un hotel micut, de 3 stele. Orasul mi s-a parut cam ca oricare oras de pe la noi, destul de prafuit si de gri. Sa fi fost oare de la lumina stalpilor de pe strazi?!?
Dupa ce ne-am cazat, am iesit sa mancam ceva. Era vreo 9, 30 pm, sambata seara, si cu greu am gasit un local unde sa servim cina. Nu stiam nici unde sa parcam masina, ca peste tot asta-i o problema. In cele din urma am gasit un loc, culmea, chiar langa politie :) ... si un restaurant la nici doi pasi de-acolo unde am servit chiar 2 feluri de mancare.
A doua zi de dimineata, la ora 8,30, am plecat mai departe.Urma sa trecem pe langa Viena, pe varianta, dar la sugestia mea, s-a modificat traseul si am luat-o rapid prin vechea capitala imperiala ca sa ne minunam de palatele de acolo si ca sa facem si cateva poze. E un oras impresionant, f frumos, parca ai senzatia cand te uiti la cladiri ca-ti rasuna acordurile valsurilor lui Strauss in urechi...
Am iesit rapid din Austria si am intrat in Germania unde aotobahn-ul, autostrada lor, nu a fost atat de grozava pe cat era de laudata. Am avut parte chiar si de un mic traffic jam pe la jumatatea drumului din cauza caruia am mers pentru o vreme cu 40 - 60 km/h in loc de 120 - 140. Se vedeau luminile masinilor in intuneric iar coloana de autoturisme era ca un lung sarpe incolacindu-se in noapte in sus si-n jos peste drum.
Din Germania am intrat putin in Olanda, apoi in Belgia si din nou in Olanda, prin sud, chiar in Bergen op Zoom, acasa la noi.
La iesirea din Germania incepuse sa fulguiasca si era frig bine. In Belgia toate autostrazile erau luminate pe mijloc, intre cele doua sensuri, cu stalpi inalti, cu becuri si pe stanga, si pe dreapta, ca intr-un oras.
Am ajuns acasa pe la ora 11, 30 pm, ora Olandei, franti de oboseala, iar in casa era rece, lasasem centrala pe 16 grade, la Maia fiind doar 10-11 grade la sosire...dar era bine oricum pentru ca eram, in sfarsit, ACASA!!!!

Niciun comentariu: