luni, 11 mai 2009

Aventura de vineri

Am uneori momente in care fac ceva fara sa ma gandesc prea bine inainte daca pot sau nu sa duc la capat ce-mi propun.Cam asa am facut vineri...
Ei bine, vazusem eu si Ionut pe un panou din dreptul bisericii din Grote Markt ca se poate vizita incinta acesteia, inclusiv turnul, Peperbus. Eu, impulsiva, si dornica de mult timp sa intru in acel locas, am zis neaparat ca trebuie sa mergem.
Am plecat toti trei, cu Maia cea cuminte dupa noi, si am vizitat mai intai incinta bisericii, mare frumoasa, din care se auzea in surdina muzica interpretata la orga. Cea mica asculta docila ce-i spuneam eu despre ceea ce vedeam acolo, dar ea dorea sa urce in turn, pentru ca asa ii spusesem c-o sa facem.
Ne-a deschis usa catre turn unul dintre ghizi, un domn in varsta si simpatic, care s-a scuzat ca nu urca cu noi pentru ca el deja o facuse o data in acea zi. Iar cand am inceput sa urcam cele aproape 200 de trepte in spirala, am inteles de ce! Imi venea sa ma opresc din nebunia mea de a vedea orasul de sus, precum zburatoarele, si sa cobor treptele, putine, pe care le urcasem deja, dar mi-am zis ca ma fac de rusine renuntand dupa ce aratasem atata dorinta de a ma supune acestui supliciu al escaladarii unui turn cam pana la nivelul etajului zece dintr-un bloc de apartamente!
Cu pauze si gafaieli, am ajuns pana sus, Ionut ajunsese cu Maia inaintea mea si ma asteptau amandoi. Apoi el a deschis usa masiva de lemn care dadea spre terasa turnului. Un vant puternic ne-a lovit din plin fetele iar Maia a inceput sa planga , eu incercam s-o feresc, s-o trag intr-un colt, s-o iau in brate si sa ne uitam in zare, catre mare si alte zone care se vedeau de acolo, de sus. Dar n-a fost chip sa stam mai mult de 5 minute, parca-mi lua tot suflul vantul de vreo 60 km/h! Asa ca eu si cea mica ne-am retras inauntru, in turn, iar dupa vreo 3 min a venit si Ionut care apucase sa faca cateva poze .
La coborare mi-a fost mult mai usor, iar in momentul cand am intrat din nou in biserica, imi tremurau picioarele de efort si nu mi-a trecut mult timp. Vreo 3 zile dupa aceea am avut dureri la muschii picioarelor si mi-am spus ca poate o sa dau dovada de mai mult discernamamnt data viitoare, cand o sa am idei....

Niciun comentariu: