duminică, 31 ianuarie 2010

Astrologie

M-am intrebat in ultima luna de unde si de ce am aceste stari sufletesti si fizice care-mi dau senzatia ca alunec intr-un gol si ca inca nu resusesc sa ating fundul haului... ca sa ma pot intoarce apoi la suprafata . :) Apoi mi-am amintit ca una dintre pasiunile mele e astrologia si am incercat sa caut raspunsuri in ea.

Ca sa nu existe urme de indoiala, astrologia practicata asa cum o faceau anticii, nu se reduce la asa zisele horoscoape de azi in care, pentru o anume zodie, de exemplu cea a berbecului, se fac predictii generale pentru toti cei nascuti in acea zodie. Ce inseamna asta de fapt? Ca cei care sunt in zodia berbecului au soarele in acea zodie si atat.

Ca sa faci o harta astrologica pentru o persoana, se iau in consideratie TOATE planetele folosite si de astronomi, punanadu-se insa in centru Pamantul si nu Soarele.Astfel, vom avea o harta geocentrica cu pozitiile celorlalte planete, Mercur, Venus, Marte, Jupiter, Saturn, Uranus, Neptun, plus Pluto, care nu mai este socotit planeta dupa astronomi de vreo 2 ani, si Soarele, care, desi este o stea dpdv astronomic, va fi valorificat in acest caz ca fiind o planeta. Toate acestea vor fi "asezate" pe un cerc impartit in 12 sectoare, fiecare alocat unui anumit domeniu al vietii si denumite case si 12 zodii. Pe langa acestea, exista 2 axe importate care vor mai dezvalui ceva in plus despre o harta astrologica, axa Ascendent- Descendent si cea a Mijlocului Cerului - Fundul Cerului.


Cum tot ceea ce exista in jurul nostru este doar energie care ia diverse forme, asa si planetele sunt energie din marea energie universala. Daca o celula a corpului uman poate influenta prin buna sau proasta ei functionare intregul organism al unui om, la fel si energia unei planete poate sa influenteze ene
rgia Pamantului si, implicit, a tot ceea ce exista pe el, inclusiv omul. Cu alte cuvinte, energia unei planete poate fi resimtita de catre mine sau altul, mai mult sau mai putin, in functie de gradul de evolutie si de toleranta fizica, emotionala, spirituala, la un moment dat, in cazul unei persoane. Aceste influente sunt transpuse in limbaj astrologic prin tranzite la pozitia natala. Mai explicit, pe harta natala a fiecaruia, cu pozitiile clare si fixe pentru o data de nastere anume, un loc si o ora, se iau in calcul pozitiile planetare dintr-o alta zi, alt an, cautandu-se a se afla influentele de moment pentru respectiva persoana. Pentru exemplificare voi folosi o harta oarecare in care, central vor fi pozitiile planetelor in harta natala ( simbolurile lor astrologice) iar in exterior cele de moment sau tranzite. De specificat ca pe harta se folosesc niste simboluri asociate atat planetelor cat si zodiilor.

Revenind la harta mea natala si la tranzitele de moment, am constatat ca exista niste aspecte nu tocmai grozave care pot sa influenteze si sa determine destul de mult starea mea actuala. Ok, stiu, planetele, mai exact energiile lor, PREDISPUN SI NU DISPUN de liberul arbitru al fiecaruia dar nu poti sa nu tii cont de existenta lor. Si cum un om prevenit face mai mult decat unul care nu a fost prevenit, e bine ca am realizat care sunt tendintele si influentele de moment in ceea ce ma priveste pe mine pentru a ma intelege mai usor si pentru a stii cum sa reactionez pentru a nu lasa universul sa "dispuna" de mine dupa bunul lui plac! :)

Niciun comentariu: