duminică, 19 aprilie 2009

Amsterdam again

Marti,14 aprilie, ne urnim cu bagaje, eu, I si cea mica, catre gara, spre Amsterdam.Maine, miercuri, avem avion spre tara dis de dimineata asa ca, preferam sa dormim o noapte in capitala, doar ca sa ne trezim la o ora mai rezonabila si sa nu fim cu sufletul la gura in drumul nostru catre aeroport....
Initial ne propusesem sa plecam devreme, sa avem timp sa umblam prin oras, numai ca planurile au fost schimbate din motive obiective si, prin urmare, am plecat din Boz abia la ora 14, ajungand in A'dam pe la 16,00.
Desi hotelul la care aveam deja facuta rezervarea era la o aruncatura de bat de gara centrala, neatenti cum suntem, am luat-o in directia gresita, cu una din valize in stare aproape de colaps( se rupsese manerul de la troley), iar cand am realizat ca ne indreptam catre o tinta care nu ne apartinea(sac!), I l-a sunat pe proprietarul hotelului si i-a mai cerut inca o data adresa. Si uite asa, in loc sa facem 5 min, am facut vreo 15, inconjurand ca bezmeticii piata cea mare din fata garii centrale.
Am lasat "greutatile" in camera si am plecat in goana catre libraria englezeasca din Joordan, care se afla la o distanta apreciabila de locul in care ne cazasem. Nu de alta dar era deja 17,00 iar la 17, 30 se inchidea, iar eu vorbisem deja cu proprietareasa sa-mi opreasca pentru M. cartea "Goodnight, Moon" pe care doream de mult sa i-o citesc.
Cumparat cartea, scurta conversatie cu vanzatoarea si fuga catre o alta librarie, spre Spuistraat, de unde doream sa-mi cumpar alte carti.Canale, poduri, stanga ,dreapta si , in final, la librarie unde, din pacate , nu am gasit ce cautam.
Ne-am intors cativa metrii spre piata din coltul strazii, la American Book Centre unde, din fericire, aveau niste carti interesante de astrologie. In genunchi, cu mintea ocupata sa aleaga macar 2- 3 dintre cartile care ma interesau, cu M. scotand alte carti de pe rafturi, am petrecut vreo 10 minute bune, intrebandu-ma CE si CAT pot sa cumpar...as fi luat atat de multe!!!
Multumita ca am putut sa-mi fac si mie o bucurie, cat de mica, am rasuflat usurata si am putut sa ma bucur, cu sotul meu si fetita, de dupa-amiaza si seara aceea in oras. Ne-am plimbat pe canale, am ajuns la Bloemenmarkt, piata de flori de pe Singel, pe malul canalului, am cumparat niste bulbi de flori pentru mama mea, am facut cateva poze si am mancat intr-un restaurant argentinian fara sa reusim sa ne terminam integral portiile, prea mult chiar si pentru doi gurmanzi, + inca unul, ca noi!
Catre ora 21,00, orasul zumzaia de parca ar fi fost o zi de week end.Auzeai oameni vorbind in toate limbile pamantului, am cunoscut chiar si 2 romani veniti in Olanda pentru a cumpara un autoturism! Abia spre ora 21,30 am intrat in hotel, am facut baie celei mici dupa inca vreo ora , si am adormit tarziu in noapte, urmand ca a doua zi sa zburam catre Romania.
Regretul meu? Faptul ca nu am avut mai mult timp de petrecut in A'dam, sa ma bucur pe indelete de frumusetile sale, sa pot vizita muzee si locuri cu incarcatura istorica si nu numai... exact ca prima data, cand am venit in ianuarie in oras...
Sper ca a treia oara sa fie cu noroc si cu mult mai mult timp! :)

Niciun comentariu: